fbpx

תוכנית אימונים למסה ולחיטוב מה ההבדל?

09 יוני 2021
יקיר נס

כאשר אנחנו רוצים לבנות תוכנית אימונים לרוב אנחנו נשאלים מה המטרה שלנו ולפיה אנחנו בונים את תוכנית האימונים המתאימה. 

אך נשאלת השאלה – מה צריך לשנות בתוכנית האימונים כאשר אנו מחליפים מטרה והאם בכלל צריך לשנות? למשל, במעבר מתהליך מסה לתהליך חיטוב או להפך. 

נזכיר קודם כל מה המשמעות של מסה וחיטוב:

מסה – תהליך שבו אנו נמצאים בעודף קלורי תוך צריכת כמות חלבון המתאימה לנו, על מנת שנגדיל את מסת השריר עם עלייה מינימאלית במסת השומן. 

חיטוב – תהליך שבו אנו נמצאים בגרעון קלורי תוך הקפדה על צריכת כמות חלבון יחסית גבוהה בהשוואה לתהליך המסה, על מנת שנרד במסת השומן ונשמר את מסת השריר הקיימת. 

אלו הם ההבדלים בין תהליך המסה מול תהליך החיטוב. 

אבל כאשר אנחנו מדברים על האימונים שמבוצעים בכל אחד מהתהליכים, האם יש צורך בשינוי כלשהו? 

אז התשובה היא לא, לא בהכרח. 

אפשר לבצע את אותה תוכנית אימונים במסה ובחיטוב מבלי שינוי בכלל, אך עלולים להיות שינויים בהתאם למצב האישי של המתאמן.

לדוגמה, בחיטוב הסיכוי שלנו להגדיל את מסת השריר פוחת, לכן ישנה אפשרות להוריד את הנפח הכללי באימונים – למשל, מספר התרגילים לכל שריר, מכיוון שהסיכוי שנגדיל את מסת השריר יורד ובנוסף יכולת התאוששות שלנו מאימון לאימון יורד., במצב כזה מטרתנו היא רק לשמר את מסת השריר הקיימת ואין צורך בכמות גדולה של תרגילים. 

בנוסף, בתהליך החיטוב נוכל להיעזר באימוני אירובי על מנת להגדיל הוצאה אנרגטית שתעזור לנו להגיע לגרעון הקלורי מבלי להוריד בכמות הקלוריות (האוכל שאנחנו אוכלים) וזה בעצם יקל על תהליך החיטוב . 

לסיכום ההבדל המשמעותי בין שני התהליכים הוא בעיקר קשור לתזונה, בחיטוב נשאף להיות בגרעון קלורי ובמסה נשאף להיות בפלוס קלורי, מבחינת אימונים השינויים אינם קריטיים. 

Fitnass – אימוני כושר אונליין

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS