fbpx

חימום לפני אימון

13 מאי 2021
יקיר נס
חימום לפני אימון

ביצוע חימום לפני אימון, האם זה הכרחי? מה מטרת החימום? איזה סוג של חימום עלינו לבצע? 

אני מניח שהשאלות האלו בטח עלו לכם ברגע ששמעתם שמומלץ לבצע חימום לפני אימון.

אז כרגיל, אני כאן כדי לעשות לכם סדר בדברים. קודם כל, חשוב להבין שאין סוג חימום ספציפי שהוא הכי טוב והכי יעיל, אנחנו צריכים להתאים את החימום לאימון העיקרי שלנו. 

ישנם שלושה סוגי חימום שאפשר לבצע לפני אימון:

חימום אירובי חימום כללי כהכנה לאימון.

ביצוע פעילות אירובית בעוצמה נמוכה-בינונית שמטרתה היא להתחמם על ידי העלאת טמפרטורת הגוף והעלאת הדופק.

לדוגמה: הליכה במסילה נעה (הליכון), אופניים, אליפטיקל.

לרוב את החימום הזה מומלץ לבצע במשך 5-15 דקות. 

חימום דינאמי הנעה של מפרקים ומתיחות שמטרתן לשפר את טווחי התנועה, הזרמת דם, הכנה של מערכת העצבים להרמת המשקלים באימון. 

לרוב, ביצוע חימום זה יהיה מותאם ספציפית לסוג האימון, לחלק בגוף בו אנחנו מתמקדים וכמובן יהיה מותאם ספציפית לכל מתאמן בהתאם למגבלות שלו.

לדוגמה: לפני שאנחנו מתחילים לבצע תרגיל מסוים עם טווח המשקלים אליו אנחנו רגילים, אנחנו נרצה לעשות כמה מתיחות של המפרקים שעובדים באותו תרגיל על מנת להזרים את הדם לאזור ולהרחיב את טווח התנועה כדי שכשנבצע את התרגיל עם משקל, נוכל לבצע אותו בצורה יעילה ונכונה. למשל, לפני ביצוע תרגיל סקוואט מלא, נרצה לעשות מתיחות בין היתר למפרק הירך.

חימום ספציפי – חימום ספציפי לשריר שעליו אנחנו עובדים באותו תרגיל. 

מטרתו הכנה של מערכת העצבים, הכנת השריר לעבודה עם משקל כבד והכנה טכנית ומנטאלית לביצוע התרגיל.

לדוגמה: לפני ביצוע תרגיל סקוואט עם משקל, נבצע את הסט הראשון ללא משקל או עם משקל נמוך בהשוואה למשקל שאנחנו רגילים לעבוד איתו בשאר הסטים – המשקל הכבד. 

לסיכום, מומלץ לבצע לפני כל אימון חימום אשר מותאם ספציפית לאימון אותו אנחנו מבצעים, חימום שיבוצע בצורה איכותית ומחושבת יעזור לנו לייעל את האימון שלנו ובכך יעזור לנו להגיע לתוצאות מקסימליות.

חשוב לציין שחימום אינו צריך לקחת מעל 15 דקות, החימום אינו האימון העיקרי שלנו אלא רק מכין אותנו אליו.

הצתרפו למהפכת הכושר בישראל "אימוני כושר אונליין" בהתאמה אישית, למידע המלא השאירו פרטים ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

לכל שאלה או התייעצות בנוגע לתחרויות בפיתוח גוף,

זמין עבורכם\ן תמיד- יקיר נס, מר ישראל בפיתוח גוף 4 פעמים.

חייגו: 050-669-3588

2020 © כל הזכויות שמורות ל-FITNASS